Σελίδες

Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Σχόλια. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Σχόλια. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2009

Διευκρίνιση για τα διαθέσιμα πακέτα εφαρμογών αυτοματισμού γραφείου και το Βιβλίο Πληροφορικής Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου

Διευκρίνιση για τα διαθέσιμα πακέτα εφαρμογών αυτοματισμού γραφείου και το Βιβλίο Πληροφορικής Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου

Διαβάζοντας διαφημιστική καταχώριση εμπορικής εταιρείας που αφορά λογισμικό εφαρμογών αυτοματισμού γραφείου, διαπιστώσαμε ότι μεταξύ άλλων γίνεται αναφορά στο Βιβλίο Πληροφορικής Γυμνασίου με τον ισχυρισμό ότι διδάσκεται το διαφημιζόμενο προϊόν της εμπορικής εταιρείας. Ως εμπλεκόμενα μέλη στη συγγραφή και αξιολόγηση του διδακτικού πακέτου Πληροφορικής Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου θέλουμε να κάνουμε την εξής διευκρίνηση:

Το βιβλίο Πληροφορικής Γυμνασίου ακολουθώντας το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών Πληροφορικής (Δ.Ε.Π.Π.Σ. - ΦΕΚ 304/13-03-2003) δεν αποτελεί βιβλίο κατάρτισης για κανένα συγκεκριμένο προϊόν λογισμικού. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται και στο Βιβλίο Εκπαιδευτικού στη σελίδα (12),
«σύμφωνα με το Δ.Ε.Π.Π.Σ ανάμεσα στους βασικούς στόχους του μαθήματος Πληροφορικής στο Γυμνάσιο είναι:
• Η κατανόηση διαχρονικών εννοιών Πληροφορικής.
• Η ανάπτυξη της ικανότητας διαχείρισης των πληροφοριών που καθημερινά βομβαρδίζουν τους μαθητές από διάφορες πηγές και μέσα ενημέρωσης.
• Η ανάπτυξη δεξιοτήτων μοντελοποίησης και τεχνικών επίλυσης προβλημάτων.
• Η αξιοποίηση των υπολογιστικών και δικτυακών τεχνολογιών ως εργαλείου μάθησης και σκέψης.
Μέσα σε αυτό το διδακτικό πλαίσιο η ανάπτυξη δεξιοτήτων σε συγκεκριμένα πακέτα εφαρμογών δεν είναι αυτοσκοπός του μαθήματος της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο. Το διαθέσιμο λογισμικό που υπάρχει στο εργαστήριο Πληροφορικής πρέπει να μετατρέπεται σε εκπαιδευτικό εργαλείο με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού Πληροφορικής και να εξυπηρετεί τους μαθησιακούς στόχους της διδασκαλίας.»

Ως εκ τούτου στο βιβλίο Πληροφορικής Γυμνασίου, για την υποστήριξη του μαθήματος και την επίτευξη των σκοπών και στόχων που προσδιορίζονται στο Α.Π.Σ., παρουσιάζονται μόνο ορισμένες βασικές λειτουργίες και δυνατότητες των εφαρμογών αυτοματισμού γραφείου με παραδείγματα από διάφορα γνωστά πακέτα εφαρμογών μεταξύ των οποίων και το διαφημιζόμενο.

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι για τη διδασκαλία του μαθήματος Πληροφορικής στο Γυμνάσιο μπορεί να χρησιμοποιηθεί οποιοδήποτε αξιόπιστο από τα διαθέσιμα προϊόντα λογισμικού, υπό την προϋπόθεση να: υποστηρίζει τους μαθησιακούς σκοπούς και στόχους, όπως αυτοί προσδιορίζονται από το Δ.Ε.Π.Π.Σ. Πληροφορικής, που αποτελεί την επίσημη θέση της πολιτείας, διαθέτει φιλικό γραφικό περιβάλλον επικοινωνίας για τους μαθητές, είναι εξελληνισμένο και να ενδυναμώνει τα αναπαραστασιακά μοντέλα των μαθητών για την Πληροφορική.


Από τη Συγγραφική Ομάδα:

Αριστείδης Αράπογλου, Εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΠΕ-19) Β/θμιας Εκπαίδευσης.
Χρίστος Μαβόγλου, Εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΠΕ19) Β/θμιας Εκπαίδευσης.
Ηλίας Οικονομάκος, Εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΠΕ-20) Β/θμιας Εκπαίδευσης.
Κωνσταντίνος Φύτρος, Εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΠΕ-20) Β/θμιας Εκπαίδευσης.

Από την Ομάδα Κρίσης-Αξιολόγησης:

Κωνσταντίνος Γιαλούρης, Επίκουρος Καθηγητής Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Αντώνης Κωστάκος, Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής, Μέλος της ομάδας σύνταξης Δ.Ε.Π.Π.Σ και Α.Π.Σ Πληροφορικής Γυμνασίου.
Ευστάθιος Κοκοβίδης,, Εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΠΕ-19) Β/θμιας Εκπαίδευσης.

Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2008

Νεο βιβλιο Πληροφορικής - ΠΟΛΥΜΕΣΑ - λάθος ορισμός?

Καλησπέρα,
στο κεφάλαιο Πολυμέσα, στην παράγραφο Χαρακτηριστικά εικόνας αναφέρεται ότι :
Βάθος χρώματος είναι το πλήθος των διαφορετικών χρωμάτων που εχουν χρησιμοποιηθεί για να χρωματιστεί μια εικόνα. Ωστόσο παρακάτω, αλλά και στον τύπο ως βάθος χρώματος αναφέρεται ο αριθμός των bit που χρησιμοποιούνται για να αποθηκευτεί το χρώμα κάθε εικονοστοιχείου.
Π.Χ. λέτε ότι εικόνα με βάθος χρώματος 24 bit έχει 2 στην 24η χρώματα.
ευχαριστώ


Χρησιμοποιείτε Yahoo!
Βαρεθήκατε τα ενοχλητικά μηνύ ματα (spam); Το Yahoo! Mail διαθέτει την καλύτερη δυνατή προστασία κατά των ενοχλητικών μηνυμάτων
http://login.yahoo.com/config/mail?.intl=gr

Κυριακή 20 Ιανουαρίου 2008

Ύλη Γ΄ Γυμνασίου

Γεια σας συνάδελφοι,

έχω την εντύπωση ότι σύμφωνα με το ΔΕΠΠΣ/ΑΠΣ στη Γ΄ Γυμνασίου πρέπει να διδάξουμε βάσεις δεδομένων (οκ, στο Excel) αλλά και να εμβαθύνουμε στα πολυμέσα που έχουμε επιφανειακά αναφέρει στη Β΄ Γυμνασίου…

Από τις συμπληρωματικές οδηγίες του 2003:

Βάσεις δεδομένων: Θα διδαχθεί, στην Γ΄ τάξη ως υποενότητα 2 στη 2η ενότητα.

Τα Πολυμέσα στη θεωρία και στην πράξη: Εφόσον υπάρχει η δυνατότητα ο διδάσκων - η διδάσκουσα, κατά την κρίση του - της, μπορεί να επεκτείνει τις γνώσεις των μαθητών - μαθητριών, που έχουν αποκτήσει από τη Β΄ τάξη.

Γιατί δεν υπάρχει σχετική ύλη στο βιβλίο; Υπάρχει κάποια οδηγία να διδάξουμε στη Γ΄ τάξη το κεφάλαιο 8 της Β΄ τάξης, «Επεξεργασία Δεδομένων και Υπολογιστικά Φύλλα»; Ή απλά επαφίεται στον καθηγητή να τα κάνει ως μέρος των «μεγάλων δραστηριοτήτων» στο Γ΄ Τρίμηνο;

Έχω καταλάβει κάτι λάθος;

Ευχαριστούμε για το νέο βιβλίο, είναι σαφώς πιο οργανωμένο από το παλιό.

Με εκτίμηση,

Άλκης Γεωργόπουλος

Σάββατο 20 Οκτωβρίου 2007

Χάρτες Εννοιών

Τα σχεδιαγράμματα του CmapTools είναι ευπρόσδεκτα από τα παιδιά,
ακόμη και για ολιγόλεπτα τεστ.

Το βιβλίο είναι πολύ πιο εύχρηστο από το παλιό. Έπρεπε να δοθεί και
στις φετινές Β' και Γ' Γυμνασίου.


-------------------------------------------------
This mail sent through Greek School Network: http://www.sch.gr/
Το μήνυμα εστάλη μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου: http://www.sch.gr/

Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2007

Α - ΚΕΦ5: Λογισμικό

Στη βιβλιογραφία υπάρχουν 2 ορισμοί για τον όρο SOFTWARE (λογισμικό):
1. τα προγράμματα του υπολογιστή.
2. ότι δεν είναι hardware (υλικό).
(
δες wikipedia, http://dictionary.reference.com/browse/software)

Το βιβλίο δέχεται τον πρώτο. Όμως συγχρόνως δέχεται ότι τα ΜΕΡΗ του υπολογιστή είναι δύο: το υλικό (=συσκευές) και το λογισμικό (= προγράμματα). (σελ.35)

Εδώ όμως υπάρχει μια λογική ΑΝΤΙΦΑΣΗ γιατί ένα αρχείο ήχου ή εικόνας, που δεν είναι ούτε συσκευή, ούτε πρόγραμμα, δεν είναι μέρος ενός υπολογιστή, πράγμα ψευδές.

Γι αυτό, αν δεχτούμε ότι τα μέρη του υπολογιστή είναι το υλικό και το λογισμικό, ΤΟΤΕ πρέπει να δεχτούμε επίσης ότι λογισμικό είναι «ό,τι δεν είναι υλικό» δηλαδή τα προγράμματα ΚΑΙ τα σύμβολα, ήχο και εικόνα που επεξεργάζεται και παράγει ο υπολογιστής. Τότε επίσης, η συμπληρωματική έννοια του προγράμματος είναι τα data (= δεδομένα) και ο όρος δεδομένα με τη σημασία «ό,τι δεν είναι πρόγραμμα» έρχεται σε αντίφαση με τον ορισμό του όρου δεδομένα στο πρώτο κεφάλαιο, σελ.13, ως «τα στοιχεία που χρησιμοποιούμε για επεξεργασία».
--  Κασσελούρης, Νίκος http://users.otenet.gr/~nikkas/ 

Κυριακή 7 Οκτωβρίου 2007

Γ - ΚΕΦ1: Αλγόριθμος - Προγραμματισμός

Κατά τη γνώμη μου το κεφάλαιο αυτό είναι αρκετά καλύτερο από το προηγούμενο βιβλίο.

Θεωρώ όμως ότι μπορούμε να διδάξουμε τις έννοιες και με την εξής σειρά:
1) Προγραμματισμός: …
2) Προγραμματιστής: …
3) Πρόγραμμα: Αν δεν ξέρουμε τι είναι πρόγραμμα, δε θα φτιάξουμε ποτέ πρόγραμμα. Υπενθυμίζω ότι πρόγραμμα είναι α) αρχείο/αρχεία β) που περιέχει οδηγίες/εντολές που καταλαβαίνει το κομπιούτερ και γ) με τις οποίες ο επεξεργαστής επεξεργάζεται σύμβολα, εικόνα και ήχο (πληροφορία).
4) Γλώσσα-Προγραμματισμού: Από το τι είναι πρόγραμμα, καταλαβαίνουμε τα δύο πράγματα που πρέπει να ξέρουν οι προγραμματιστές για να φτιάξουν πρόγραμμα. Πρώτα πρέπει να ξέρουν να γράφουν τις οδηγίες, άρα να μιλάνε στο κομπιούτερ. Αυτό λέγεται γλώσσα-προγραμματισμού.
5) Αλγόριθμος: Το δεύτερο πράγμα που συνεπάγεται από την έννοια του προγράμματος και πρέπει να ξέρουν για να φτιάξουν πρόγραμμα είναι να ξέρουν ΤΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΚΟΜΠΙΟΥΤΕΡ. Αυτό το "τι" είναι μια διαδικασία επεξεργασίας πληροφορίας, λέγεται Αλγόριθμος, και αν είναι λάθος, λάθος θα κάνει και το κομπιούτερ.
Μετά δίνουμε παραδείγματα αλγορίθμων-του-υπολογιστή και όχι αλγορίθμων από την καθημερινή ζωή γιατί απλούστατα ένα κομπιούτερ δε φτιάχνει πχ καφέδες.
Ένα τέτοιο παράδειγμα αλγορίθμου πχ είναι αυτός που μετατρέπει € σε δραχμές:
α) ζητάει απο το χρήστη τα € (γιατί δεν ξέρει πόσα ευρώ θέλει να μετατρέψει)
β) € * 340,75 (άν κάνουμε λάθος στην πράξη, το κομπιούτερ θα δώσει λάθος αποτέλεσμα)
γ) δίνει στο χρήστη το αποτέλεσμα (γιατί σαν κομπιούτερ το αποτέλεσμα της επεξεργασίας είναι μέσα στη RAM . Η δε θέση που το κρατάει λέγεται μεταβλητή. Έτσι ο μαθητής αντιλαμβάνεται εύκολα και την έννοια της μεταβλητής.)
Ένα δεύτερο παράδειγμα αλγορίθμου, σαν αυτούς που θα φτιάξουν με τη Logo, είναι η δημιουργία τετραγώνου. κλπ.
Με αυτό τον τρόπο παρουσίασης, θεωρώ ότι η γενική έννοια του 'προβλήματος' δεν χρειάζεται. Ο δε ορισμός της ότι "πρόβλημα θεωρούμε κάθε ζήτημα ..." είναι ασαφής. Τί είναι "ζήτημα";
6) ιδιότητες αλγορίθμου-του-υπολογιστή: …
7) ...

Κασσελούρης, Νίκος http://users.otenet.gr/~nikkas/ 

Πέμπτη 4 Οκτωβρίου 2007

ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ & ΧΑΡΤΕΣ-ΕΝΝΟΙΩΝ

Θεωρώ πολύ σημαντικό που σε κάθε κεφάλαιο έχετε τις
βασικές έννοιες συγκεντρωμένες.
Εγώ τις αριθμώ και προσθέτω και άλλες άν νομίζω ότι αξίζουν.
Θα μπορούσατε να το ονομάσετε επίσης και
"ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ" ή σκέτο "ΕΝΝΟΙΕΣ".
Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά καταλαβαίνουν γρήγορα τί είναι
αυτό που πρέπει να μάθουν.

Επίσης κάθε κεφάλαιο θα ήταν καλό να είχε στο τέλος και
ένα χάρτη-εννοιών, που εκτός από την αρίθμηση δείχνει και
τις σχέσεις που έχουν αυτές οι έννοιες, εποπτικά. Με αυτό
τον τρόπο το μάτι συλλαμβάνει ποιο γρήγορα τις έννοιες, σε
σχέση με ένα κείμενο που περιγράφει τις ίδιες έννοιες.
--  Κασσελούρης, Νίκος http://users.otenet.gr/~nikkas/ 

Δευτέρα 1 Οκτωβρίου 2007

Β - ΚΕΦ1: ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ

ASCII: ταυτίζεται η έννοια του byte με την έννοια του χαρακτήρα.
Πρέπει να επισημάνουμε στα παιδιά ότι αυτό γινότανε στα πρώτα κομπιούτερ
και ότι σήμερα χρησιμοποιείται ο κώδικας UNICODE που χρησιμοποιεί 2 byte
για κάθε χαρακτήρα και επομένως μπορεί να αντιστοιχίσει περίπου 65000
χαρακτήρες. Φυσικά δεν χρειάζεται να πούμε άλλες λεπτομέρειες για τον
unicode.

--
Κασσελούρης, Νίκος
http://users.otenet.gr/~nikkas/